دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 29, 2024
جلسه

حوزه/ استاد اخلاق گفت: دختران حضرت شعیب علیه‌السلام برای حضرت موسی علیه‌السلام دو صفت «قوی» و «امین» بودن را بیان داشتند که به زبان امروزی، دو صفت تخصص و تعهد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین هادی حسین‌خانی در درس اخلاق اردوی کوتاه مدت «راه روشن ۳» که شامگاه  امروز در سرای حضرت خدیجه سلام‌ الله‌ علیها برگزار شد، با اشاره به داستان حضرت موسی علیه‌السلام در قرآن کریم و نکات درس آموز از داستان‌های قرآنی عنوان کرد: تبیین حیای دختران حضرت شعیب علیه‌السلام که حتی در راه رفتن آن‌ها هم به وضوح مشخص بود و خداوند حیای آن‌ها را با یک اعجابی بیان می‌کند.

استاد اخلاق حوزه با اشاره به شیوه و نحوه گفت‌وگو با نامحرم، اظهار کرد: حضرت موسی علیه‌السلام، مزد و اجر حضرت شعیب علیه‌السلام را قبول کرد و این مسئله با اخلاص منافات ندارد؛ زیرا آنچه که با اخلاص منافات دارد درخواست اجر کردن است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینخانی یادآور شد: دختران حضرت شعیب علیه‌السلام برای حضرت موسی علیه‌السلام دو صفت «قوی» و «امین» بودن را بیان داشتند که به زبان امروزی، دو صفت تخصص و تعهد است و در گزینش افراد باید به تخصص و تعهد آن‌ها توجه شود.

وی افزود: درس بزرگ این داستان برای داوطلبان ورودی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها این است که حضرت موسی علیه‌السلام می‌توانستند درخواست مزد کنند، اما ایشان اخلاص ورزیدند و خدا مجموعه‌ای از مشکلات حضرت را حل کرد، از جمله امر ازدواج، مشکل مسکن، مشکل شغل و امنیت و همچنین همنشینی و همراهی بلندمدت با پیامبر خدا توفیقشان شد.

استاد اخلاق حوزه بیان کرد: اگر اخلاص را فراموش نکنیم و با اخلاص وارد مسیر زندگی شویم، همه مشکلات و مسائل به لطف خدای متعال حل خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha